Preskakanje vijače

Dobro je za srce, pluća, povećava gustinu kostiju, što zauzvrat smanjuje mogućnost razvoja osteoporoze.

personalni trener za zene novi sad

Preskakanje konopca je već vekovima jedna od najstarijih i najdražih dečijih igara. Odmah na početku da nabrojim koji su sve benefiti u radu sa vijačom: - poboljšava kardiovaskularnu i mišićnu izdržljivost, - sjajno sagoreva masti (odličan je u borbi protiv celulita), - poboljšava i razvija koordinaciju i ravnotežu, - poboljšava eksplozivnu snagu tipa skočnost i - zateže mišiće (ramena, ruke i noge). Vijača se najviše koristi u sportovima u kojima je bitan rad i brzina nogu pa tako veliku primenu ima u borilačkim sportovima, pogotovo u boksu ali takođe se koristi i u timskim sportovima tokom trenažnog procesa. Istraživanja pokazuju da su aktivnosti visokog intenziteta, kao što je preskakanje vijače, imaju ulogu i u održavanju zdravih kostiju. Još jedan veliki plus je taj što je vijača jeftin rekvizit i može se vrlo lako napraviti ili nabaviti i svakako ga treba uvrstiti u sve programe treninga, pogotovo sa mlađim kategorijama. Ako se vežba radi razvijanja balansa i koordinacije onda je dovoljno manje ponavljanja sa što više različitih načina preskakanja odnosno vežbi izvođenja, ali ako je cilj unapređenje i razvijanje kardiovaskularne i mišićne izdržljivosti onda je bitno povećati vreme izvođenja odnosno broj skokova. Broj skokova i ritam skakanja povećava se promenom brzine okretanja vijače. Skoro svi mišići na telu su angažovani: mišići leđa, glutealni mišići, kvadricepsi, mišići lista, trbušnjaci, mišići ramena i ruku.